8.07.2011

sejarah gua tak makan sup belut . eeyewwww .



assalamualaikum lalings ! ^^


*kalau rupa belut cenggini gua makan lah . ;p


kalau letak gambar belut sahsah korang muntah hijau pulak nanti


tak sampai hati berulamkan jantung sebenarnya nak makan belut nih . haish . alkisahnya sebenarnya dolu gua makan belut belut ni beb . pehhhh kalau mama gua masak an , memang seperiuk tu gua bantai habiskan sampai jilat jilat . memang nyummmm mabeles lah gua cakap kan . 

tetiba pada suatu petang yang damai gua mamai mamai baru bangun tidur *opss kantoii . adik laki gua kat dapur dok mencuci membersihkan belut tersebut . gua ni jenis penggeli pulak memang ahh tak suka nak tengok an . tapi gua makan jugak ar . makan satu kemestian dalam falsafah hidup .

secara tibatiba adik gua dengan kepala hotak mereng plus sengal boleh pulak dia g hamekk belut tu buat ala ala ular ! demm ! gua memang anti gilos dengan segala benda lembik a.k.a ular a.k.a cacing dan sewaktu dengannya lah kan . puihh .

gua rasa nak lempang lempang je adik gua time tu . gua terus masuk bilik air nangis nangis jatuh air mata pompuan gua gara gara adik gua . gua memang benci dia ! ehh benci belut ! angkara gua ternampak dan membayangkan belut tu ular lah dan angkara adik gua lah gua tak makan belut hingga ke hari ini .


sekian . selamat berpuasa .



pehh ada berbaur emosi tak ? haha ,
ni gara gara niq r entri ni muncul . -..-''



25 comments:

Citarasa Rinduan said...

Salam ramadhan..

orang kata belut mmg bagus kan?
kak pun mcm kamu..
tapi tak ada kes mcm kamu lalui.

hehehe.. mmg betul tu,, ala2 ular.. gelinya..

muhamadsufian89 said...

ok la penah jugak makan belut. sy tak penah makan langsung pun. hehe

Salim Harmanain said...

hahaha macam2 la..lme x mkn belut.. :p

Salim Harmanain said...

hahaha macam2 la..lme x mkn belut.. :p

SyazwanSarawak said...

camne rasanya eh? hehe
lepas ni ingat la belut tu macam spaghetti ^_^

Wanz Mejuez said...

hahahahah nasib baik tak teringat cacing tadi..... >_<

L said...

jom befikr sejenak http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jom-berfikir.html =)

L said...

jom befikr sejenak http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jom-berfikir.html =)

H.J said...

lorh.kena makan balik tu..belut ni banyak je khasiat dia.haha

cik pulau said...

sama la.
tak makan belut jugak.. heeee~

Far8 budak baik said...

wehhh dah besa gajah pun
nangis..grrr..haha =p
alala..adik kau nrmal je..
mmg belut tu macam ular pun..
kau tu sengal..x kreatif cam adik tu...
tahu mkn je..HAHAHA

mizzkechique said...

kite sama..xmkn belut gak.. geli wooo...

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

belut goreng mabeles..ala tian tomato..

lavenderlover said...

sy pon x mkn belut..geli!

Botak said...

belut tak sedap., ular sedap.,
masak tiga rasa, umphhhhh., hahaha.. :))

ღ p!nk veLvet ღ said...

hahaha~ ... owg segala mcm ikan tetap x mkn :P

fazilzura said...

aduyai dik non ... geli geleman ahkak ni... belut ? x penah le ahkak tingin or terdetik nk makan huhuhu

b a m b a m ' s said...

ikan sembilang/keli/haruan dik non makan x?? hehehe.. CB mmg x prnh mkn belut..xde lak mak prnh masak.. nak gak rasa sbnrnya..hehehe

Cik Bambam dah bertukar domain

darxniq said...

belut..bestttttttt!!..ahhahah

norsharmila said...

xpernah lagi makan..mak pn xpenah msk. sedap x?

JIJI YU said...

lagikan ular aku makan inikan pulak belut

Yana Farinha said...

hye. nice blog.. dah folo awk. jom singgah blog kita. www.duniasigadisberseliparhijau.blogspot.com

meaw said...

weyhhh,belut ah sedap ! buat paprik belut memang sedap,lazat berkrim ko tau,kehkehkeh...nanti aku nak ajak ang makan belut la :P

Saiazuan said...

eeyewwwww~

amna said...

hauhuhu... belut?? x pernah makan..

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome