8.05.2011

kenapa janji melayu ?


assalamualaikum lalings ! ^^


never never 

ohmaii . selalu mungkir janji kan ? -..-''


kenapa orang selalu cakap "janji melayu ek ?" apa omputih macam mark zuckerbergice tu tak pernah mungkir janji ke ek ? omcina dekat shanghai sana nun tak penah mungkir janji ke ? *wondering -..-''


p/s : tolong jawab korang ;p




13 comments:

Dalin said...

nak jawab! nak jawab buley?
Sebabbbbb.. kita hidup tertangga.. bangsa bercampur ni.. kita boleh tgk kan bangsa melayu mcm mana?
*bukan niat nak hina bangsa sendiri*
tapi itu lah hakikat.. segala kemudahan.. kemewahan di beri pada melayu.. hanya perlu sambut dan teruskan usaha tapi? ye.. tak semua.. tp berapa peratusan?

Dalin kalau berurusan dgn melayu.. niat nak tolong melayu.. tp bila dah bg duit upah siap2, terus tinggal mcm tu.. janjinya nak settlekan kerja/tugas smpai hbs.. last2 upah org ca ya nun alip.. sedih taw fikir psl bangsa sendiri.. Dalin dan geng2 dah kaji n selidik, within berapa thn.. melayu tak boleh 'hidup' meaning.. melayu akan jd hamba di negara sndiri.. hak istimewaan akan ditarik... kuota masuk Universiti susah.. pinjaman bank dimana byk murah sbb *bumiputera akan dilupuskan.. sedih tau fikir2 psl ni.. kita maybe survive.. tp anak cucu cicit?

Popoi said...

sbb melayu mudah lupa~~ ^^

Muhd Fadil said...

nasib baik otomen orang jepang. takde pun orang cakap... ala, janji orang jepang. see? see?

#ala, biasalah janji melayu. OMG !!!

PENCONTENG said...

aku tak percaya pada janji melayu,janji cina,janji india,janji yahudi.

tapi aku sgt percaya dgn janji org mukmin/beriman.

sebab janji org beriman itu selalu tepat :)

JIJI YU said...

engko orang mane weyh

Cik Asma BLuppy said...

sesetengah orang melayu agak sukar nk tepati janji.. dorang lebih suka tangguh kerja.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

sebab................

sebab apa erk??

iZ-oNe said...

jnji = attitude = melayu..=D

Encik JI said...

sebabnya ada sesetengah melayu yg xmnepati jnji. dan ada yg rajin p wat istilah jnji mlayu ni. huhu

http://janganignore.blogspot.com/2011/07/janji-tinggal-janji.html

aiEz said...

janji melayu mudah lupa,ckp kadang sekadar ckp jer..janji Islam yg sebetulnya..berpegang pd jnji,dimungkiri janji munafik jdnya..:)

Far8 budak baik said...

wehhhh pi yg last tu sesat ehh..
x penah pun nmpk masuk tb..
mesti tak laku kn..
hahahahahaha...
belahh lahhh tomato..
haha..selamat berbuka nnti

bedpet said...

melayu yg selalu mungkir janji kot. susah nak tgk bangsa asing ni tak tepati janji.

Saiazuan said...

sbb orng melayu je slalu mungkr janji

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome