7.06.2011

resipi buatkan cekodok bertambah sedap lagi lembut



assalamualaikum lalings ! 
camat malam sayangs ! ^^


terwujudnya entri yang ni petang tadi bukan sebab tomato masak cekodok sama sekali bukan sedekah cekodok kepada penggemar cekodok jeylo malaysia sebagai hadiah hari jadi . bukan bukan . ekceli tomato nak kongsi korang satu rahsia ! *dah macam duta iklan oreo -..-''


kelik untuk resipi cekodok nyummy 



nak tahu rahsianya ? jeng jeng jeng
" cuma buat bancuhan cekodok macam biasa yang selalu korang buat uli uli golek golek tepung tu . then , masukkan dalam peti ais semalaman . esok tu korang goreng la macam biasa . "

yeke sedap ni ? tomato penipu kan ? -..-''
" errr betol lah . korang try dulu . cekodok korang akan bertambah lembut bila dah digoreng . tu yang sedap tu . sampai rasa nak jilat jilat pinggan . *huduh perangai anak dara pak misai. "

alaa tomato ni . kitorang dah tau la . -..-''
" kalau dah tahu takpe . tomato larikk dolu . maluuuuu nak nyorok muka bawah selimut spiderman yang abah belikan dolu . -..-'' "


cekodok lembut ni mama yang ajar . ada sejarah tersendiri sebenarnya . hehe , kalau korang ni jenis pemalas kuasa ganda seratuslimapulohenam kali macam tomato ni yang tahu nak gegolek je , cara ni yang paling mudah , cepat dan tangkas . sebab , korang bancuh je bebanyak then simpan dalam peti ais . tinggal goreng je nanti . ^^



bebel sesorang : banyak lagi belog nak kena serbu buat ops bersih ni -..-''



mekasheh korang . jangan lupa datang lagi ^^




27 comments:

ADfeez said...

heheheh kalo aD letak nasi skit... nnti cekodok tu lua die akan jadi crispy.. hehehe :)

amna said...

hurm.. nampak sedap. kalau cik amna, cekodok tu yang ada pisang tu.. yg ni panggil cucur ^^

cha zainol said...

aku suka masak cekodok. cekodok pisang. cekodok bawang. cekodok jagung. cekodok pedas. cekodok apple. sangat sedap wei.

Wanie said...

hahaha..dah tau! cepat larik :P

eh cekodok kat atas ni ade letak ape tu dlm nye?

Sharienz Sz said...

hantar cekodok yang tomate buat dekat sha...jgn lupa hehe

mizzkechique said...

xtau lak buleh smpn lam peti..hehe

JIJI YU said...

haha..resepi orang diet le ni ek

fazilzura said...

ohh cam gitu yeeeeee...

ahkak selalu taruk teluq seketui kalau nk wat cekodok ..dapppp

nurhafizin amin said...

e'eh, ya kaa? nk try lah nanti :D

Solihin Zubir said...

uik.. ingatkan kalo simpan lam peti ais, lagi keras.. hehe..

nuruashia ♥ said...

awww...nuru puase ini hari...teliurr laaa plak :P

Gadis Kecil said...

paling best cekodok buat sendiri + kentang dalamnye. hihi

meh singgah sini

tomey nye kamu ni ^_^

NOOR FATIN said...

xnak buat sendiri, nak cik tomato buatkan utk saya :P

sedap2!

Orenzsusu said...

puteri cekodok~ haha tambah telur la nak lembut!

Cik Embun said...

baru lepas mkn cokodok bilis... =)

Mr. Straw said...

ada jugak bakat hg no...hahahhaha..tapi ladang hg makin mbesar la..bila nk eksport tomato???

Far8 budak baik said...

weh budakk..aku selalu je
msk cokodok ni..
tapi x penah pun masuk
dalam peti ais semlaman..
hahahaha =p

nabilah_2908 said...

biasa juga buat cekodok letak kentang kt dalam.. ;)

nak lagi best...campurkan dgn baking soda.... :)

cik hani said...

wahh..bagus bagi tips ni..leh try wat.. bagi lembut2.

Nurul Jannah said...

waa..leh try..salu wat mesti keras je..ahaha

WidadCutieyGirlZ StorY said...

sedAP nyer sudah terliur.. widad jarang tinggal kan semlamn..nnti nak buat la..mesti sedap kan.

saiazuan said...

ermmm dap nye~

"mak kita kata kan, kita ada penyakit automatik"
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/movie-review-sekali-lagi.html

~eZmALiZa~ said...

hahaha...mak kite pon wat cmtu...simpan dalam peti ais..sng nak masak utk 2nd round =)

Rtp Farra Arisha said...

eh teliur nak makan cekodok! nnt petang arisha nak buat lahh! hehe.

tumitKAKIkuLUKA said...

haha..pg tadi baru buat cekodok.. letak ikan bilis ngn kentang..huhu..tanx 4 the tips..arigatoorr!;)

http://aniesandyou.blogspot.com said...

mls buat tp suka kalu org buatkan heheh

Sape nak angpow?

sarah mohamad said...

tak tahuuu pun :D info yg bergua utk saya, cuma yg sedihnya kat rumah sewa ni takde peti aissss :(

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome