7.27.2011

makan pepelik time buka puasa


assalamualaikum lalings ! ^^

hamboihhh , puasa pon belom dah berangan atas katil sambil gegolek terbayang bayang juadah berbuka puasa nanti . puasa cukup ke tak tahu ada hati lah berangan angan mat jenin nak makan bebanyak sampai kenyang perot terbaring terbongkang . haish . tak senonoh perangai . >..<''
slurpppppp mee bandung jawa wajib mama masak ;p

laksa pong wajib mama yang masak ye . *dasar anak -..-''


family tomato kalau buka puasa ni pelik sikit . semua jenis tak makan nasik . pehh konon diet lah kan . ehh takde takde . mana ada . >..<'' memang sejak azali jarang sangat lah nak makan nasik berserta lauk pauk lazat jilat jari macam paru goreng, udang celup tepung, sotong sambal, tauhu goreng, blablabla . *memang nak list seratoslimaplohnam juadah yang superb je rasa -..-''

kalau dalam sebulan boleh kira dengan jari berapa kali sangat lah . tu pon jenis nasik ayam , nasik tomato . errkk.. kitorang lebih suka spageti *wahh omputih pulok . mee rebus ke, bihun goreng ke, tak kisah lah janji bukan nasik . *padahal tak kurus jugak memasing -..-''

kalau orang lain prefer nasik kan untuk buka puasa . yelah nak refill balik tenaga kita nanti kan . tapi kitorang sahur tu dah cukup dah sampai esoknya lagi pon still rasa kenyang boleh jogging seratoslimaplohnam meter, lari berpagar, lari pecut, angkat berat badan ketolketol dan senaman yang sewaktu dengannya di waktu pagi yang indah dan cerah . *cett sila percaya cakap tomato ;p


p/s : korang pulak buka puasa mesti makan sampai terkentut kentut kan ? kehkehkeh, jangan sampai tak larat terawih sudah ye ;p

tak sabar nak sambut ramadhan tahun ni ^..^


mekasheh ya baca .
mesti puasa nanti banyak citer pasal makan kan ?
nanti ada resipi best best jangan kedukut sharing is caring ;p



26 comments:

Cik Ezy said...

family cik ezy pon kalo berbuke mmg xmkn nasik..
kite sespisis la ye..
haha

JIJI YU said...

ambi.dk pk nak melantak je ke

cik pulau said...

waktu bukak pose..
kuih muih tu yang paling penting..
nasik lauk hape pun dah tak peduli.. hahaha

Idham said...

saya ada cadangan..
apa kata buka puasa di surau
ada morey kita mkn sama2
pompuan pon ada..
kt situ juadah dia sederhana..
selain belajar berjimat
bukan dedekut!!! tapi berjimat
mengeratkan silaturahim..
tahun lepas sy buka di surau (morey)
tapi kekadang buka di rumah..
cuba la...
Idham Xpression

cik hani said...

keluarga cik hani makan nasi tipa kali pose..kueh2 pun ada..
laksa2 jarang dijadikan menu utama..

bulan pose best

Wanie said...

same la..
time berbuka tak makan nasik..
lepas mayang baru makan nasik..

ILA HonEyBuNNy said...

nyum3..

xsabar jugak tunggu ramadhan kaline..ehhe

lapar lksa pulak..ehhehe

nuruashia ♥ said...

xmkn nasi ?? perghhh kalo famly nuru xsah xde nasi huhu

Mrs Earth said...

weee~ tak sabar juga nak tunggu bulan pose. makanan beraneka jenis... nasi wajib

EpoLღsiKunang2 said...

Kata orang kentut, entah2 dia yang camtu. kan kan? hehe..


Selamat berpuasa. :)

cikpia said...

apa disantap sewaktu berbuka tu tak penting....... yang penting santapan rohani spanjang ramadhan tu....

ha ha.... ada gaya ustazah tak???

tomatokering :) said...

@Cik Ezy hoyeshhh ade geng ! ;p

tomatokering :) said...

@JIJI YU alaaa ko pong same kan ?

tomatokering :) said...

@Idham tu memang terbaik . moreh2 .. zaman student dlu sllu la buat ^

tomatokering :) said...

@Wanie kitorang mmg tak makna nasik lgsg lah yunk . hehe

tomatokering :) said...

@nuruashia ♥ hihi tulah .. ade org xleh xmakan nasik kan nuru

tomatokering :) said...

@EpoLღsiKunang2 eeeehhh epol le tewwww ;p

tomatokering :) said...

@cikpia pehhhhhh terbaik lah kak pia . kekekeke

H.J said...

aku bukak pose dengan air sirap je..tu pom sahur dengan air sirap jugak..haha

saiazuan said...

sedap laksa tu :)

saiazuan said...

sedap laksa tu :)

Aida Azryn said...

wow! laksa~ slrrrppp~~ 0.0

mizzkechique said...

samala...sahur mkn nsi kemain.. klu buka jamah kuih dh ckp..

ღ p!nk veLvet ღ said...

tak sabarnyer nak pose, nyum2~~

zures said...

kawan mummy bila bulan ramadhan lak tak pernah beli lauk pauk ke apa bagai...xpayah masak...bila tiba dekat buka je diorang pegi berbuka kat masjid...memang jimatlah sebulan bulan ramadhan tu...tapi mummy tak boleh buka mesti nak nasi lagipun anak2 kecik lg....

sarah mohamad said...

nak tunggu cik tomato masak kan hehe :D bolehhhhh ? heheh

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome