6.12.2011

kronologi diet zaman sekarang .





assalamualaikum lalings semua ! ^^,


ini kronologi kisah DIET seorang peladang tomato yang comot


masa : 9 pagi . 

-- "kak iqa , abang nak makan . abang lapar . "*sambil buat muka kesian . T_T
-- aku pon dengan segera menuju ke dapur godek godek apa yang ada .


abang merujuk kepada budak tecik ni . -..-''


masa : 12 tengahari

-- sedang bertungkus lumus menyepahkan dapur untuk masak masakan yang enak enak walaupun hanya ayam goreng berserta sayor masak lemak . itu pon dah bersyukur walaupun tak sesedap masakan mama . perlu memasak sebelum mama balik dari sekolah dan abah balik kerja tengahari untuk makan masakan anaknya yang terchenta yang bakal menjadi isteri orang . di samping si abang dan kakak yang perlu diberi makan juga .


pandai pak misai dan bini pak misai amek gambo . dah macam orang muda muda . ;p


masa : 4 petang

-- sedang khusyuk menelaah pelajaran di hadapan kaca tibi sambil melayan albob , tetiba ada satu suara . "qa, masak air. buat air untuk mama . pergi lah goreng kopok tu hah . rasa nak makan kopok pulak ." dengan penuh sopan santun sambil bertindak mengikut arahan , menuju ke dapur .


kalau dapur macam dapur idaman kan best -..-''




masa : 8 malam

-- "qa , tu goreng telor ke , ikan masin . abah nak makan . abah lapar la ." *sambil tersengih sengih . kitorang satu family ni jenis jarang makan malam . malam memang jarang masak unless kalau lapar gilos tahap tenuk juling lah kan . *padahal semua tahan perot bunyik -..-''




kepsi mana tah aku cilok nih




masa : 11 malam

-- sedang sibuk membizikan diri ala ala menteri penerangan dan sumber penghubung manusia depan lappy kesayangan , ada pulak lagi satu suara . " kak , tolong lah masakkan cekodok . adik lapar lah ." sambil buat muka ngada ngada macam nak aje aku bagi telan heels bio kenyang setahun . *kijam gilos . 



sebok je . makan banyak tapi keding jugak . jeles aku -..-''




masa : 2 pagi

-- mata bukak tutup kelip kelip ngadap lappy layan pesbuk , layan blog . padahal dah ngantuk . tetiba ada jugak satu suara "kriukkkk kriukkk krukkkk" adess kuang asam punya perot . dah benjol benjol pon ada hati nak mintak lagi isi . tak kesian ke . letih ikut petua nak kempis . T_T




oke . gambar lama . nampak sangat dah lama benor tak makan A&W ni . -..-''




habis sudah kronologi diet ceq selama ni . adoii . korang bayangkan lah macam mana nak kurus kalau hari hari kena masak , kena bagi bebudak kocik tu makan . bukan perot dorang membesar . perot ceq yang membenjol ! huwaaaa ~ T_T




tu baru sendiri masak . kalau mama yang masak sesedap kalah chef wan selalu memang pakat naik seratuslimapuluhenam kg sejam lah jawapnya . -..-''


masalah satu lagi , korang ada tips tak macam mana nak tahan nafsu dari asyik makan je ? nak masak tak sedap tak boleh . nak bagi orang makan . adehh . syaitonnirrajim ni memang betoi lah . pukk kang ! T_T




jangan lupa LIKE ceq kat SINI yea ! 



mekasheh ya . jangan lupa datang lagi tau . :D
tolong tolong bagi tips . ;p
*tangan sibuk meng-google resipi resipi terbaru.




38 comments:

misz athiqah said...

ha..ha..sungguh bz..mcm2 dibuat dlm satu hari...)..xpe...anggap je tgh amik kursus mjadi isteri mithali..=p...hehe...

salam..jenguk jengah anda di sni..=)

apik pehe said...

hehe..nak tahan nafsu makan?hehe..jangan berak..biar kembong..terasa kenyang sentiasa

nuruashia ♥ said...

sme laa kite..nk diet but ade jee yg spoil

J.Syazwana said...

now pon tengah pulun menahan nafsu makan.
seksaaaa !!
huhuhu

NOOR FATIN said...

ok la tu hari2 kena masak :P pandai masak!

JIJI YU said...

aku pon dah jadi pemakan yg hebat dah ni

nashays said...

masalah erk nak mengawal napsu makan..kut kite leh kawal, yg lain plak ngajak makan..klu xteman x lalu katanya...hinssss

hana sudradjat said...

kesian anda..hahahaha nak kawal nafsu makan?puasa kot.. :)

PinKy MoMMa said...

wahhh leh pas utk kawin ekekeke..
akak x thn ngan nafsu makan huhu..cepat tergoda..ini pun dh tergoda tgk kepsi tu kahkahkah

najihah sahami said...

hahahaa..mish pun sama..kalau dh stat makan memang xrenti2..adesss...

sabo je la yea..

ika...lawo adik ika yg pompuan tu pakai shawl merah..aumm!!garang! hehe

sumaiyah mokhtar said...

wahhhh praktis2 hehehe :)

sarah mohamad said...

fuh! macam mana nak diet ni. asyik makan je cik tomato ni. hiks .. elakkan makan malam sbb makan malam yg badan cepat naik mendadak tuu. :)

tikin said...

wahh..bz nye cik tomato ye..hehe

Syafiq Rosli said...

heeh..wah dah bleh jadi chef..penuh je waktu memasak..:)

kay_are said...

dorang suruh masak je.. tak suruh pun join makan sekali.. so lain kali sile ikut arahan betul2.. =P

Pakcu Sofi said...

diet ke? tu pesal nampak tayar? opsss ;p

cik pulau said...

wahhh..
suka makan.. sampaikan badan skang dah.. dah.. ahhh.. malas la nak cakap..

Isteri Encek Bard said...

serius tergoda tengok kfc tu muahahhahah

amna said...

betul2 kronologi la cmni. tiap point ade je gambar yg mengoda jiwa.
moh kita puasa utk berdiet juge ^^

Solihin Zubir said...

alaaa.. rilek ar..
kalau org tnya, ckp ja perut tu bengkak.. bkn boroi.. ;-p

tomatokering :) said...

@misz athiqah hahaha memang anggap camtu pon ;p

tomatokering :) said...

@apik pehe hahaha ! tu cara apik ke ;p

tomatokering :) said...

@nuruashia ♥ kikiki tau xpe T_T

tomatokering :) said...

@J.Syazwana wana ! jom kita main lumba2 lah ;p

tomatokering :) said...

@NOOR FATIN hihih pandai tak pandai la .. ;p

tomatokering :) said...

@JIJI YU ahhh kau mmg kuat makan

tomatokering :) said...

@nashays hahaha tau xpe nashays T_T

tomatokering :) said...

@PinKy MoMMa oppss ! kak pinky gelak sopan skit ;p haha

tomatokering :) said...

@najihah sahami hahah ! mish kurussss takpe ! ;p

tomatokering :) said...

@sarah mohamadmaslah malam2 tu la yg lapo . T_T

tomatokering :) said...

@tikin hahahaha tau xpe tikin T_T

tomatokering :) said...

@Syafiq Rosli hahah ! ceff perosak dapo leh la ;p

tomatokering :) said...

@kay_are ahhhhhhhhh ! mencik kr !!! ;p

tomatokering :) said...

@Pakcu Sofi pukoi sat g ;p

tomatokering :) said...

@cik pulau hahaha tak ckp pon tau dah cik pulau ;p

tomatokering :) said...

@Isteri Encek Bard opssss !! ;p

tomatokering :) said...

@amna kihkihkih tu la pasal .. moh moh ;p

tomatokering :) said...

@Solihin Zubir kahkahkah ! pandai SZ boong !!!!! ;p

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome