3.21.2011

hujan dolu dengan ujan sekarang :)




assalamualaikum semua :)



alangkah indahnya hidup kalau dapat bermimpi dengan syioknya tatkala hujan begini . rasa macam nak mimpi menari hindustani bersama jejaka kacak idaman kalbu pulak . :P









zaman 1975



pergh , dolu dolu memang sukak giler ar berkejaran dalam hujan buat aksi hindustan yang romantik dan asyik bersama adik kesayangan . hujan dolu-dolu memang nikmat rasanya . boleh buat minum lagi . :P





zaman 2000


" udah-udah la tu usin minah oii ! hujan nie . balik balik ! kang demam jenuh mak ngan pak nak bawak p spital ! " begitulah dialognya . --' sekarang ni kalau main hujan , memang kompem-kompem la mati lemas . ehh , memang kompem kena marah . sob sob T__T




kenikmatan hujan dolu dengan hujan sekarang memang dah tak sama dah . dolu-dolu hujan bersih lagi . hujan sekarang ni berasid , kotor . boleh jatuh sakit . sebab tu lah mak dengan pak kita marah kalau main hujan . bila kena marah nangis lah kan ? kan ? T__T  tapi ingat , dorang marah bukan sebab tak sayang korang tau , dorang marah sebab tak nak lah anak kesayangan dorang demam mengada-ngada :P






mekasheh ya . jangan lupa datang lagi :)



50 comments:

NiSha said...

betul al tamato kering..
Nish atgah suffer demam sbb kene hujan panas dua tiga hari lepas..

AtiE aBduLLah said...

suke kartun kartun lam belog ni ketat ketat...

cik pulau said...

betol.. dulu best je maen hujan kan..
sekarang ni.. bahaya sangat..

err.. cik tomatokering.. cantik la doodle tu.. buat la untuk cik pulau satu..
cik pulau buruk bebenor.. hahaha...

diana said...

jagalah kebersihan alam sekitar:p

YUL said...

hHahah, tringat time kecik2 dulu suka main lecak, hujan, pastu mandi kat perigi. budak skrg, tk nmpak dah

Mr.NS said...

merempt dlm ujan dpt la men ujan,kehkeh

tomatokering :) said...

@NiSha uishh yeke nisha? p la klinik.. ceq smlm seharian kena hujan.. naseb baek xdemam.. take care tau :)

tomatokering :) said...

@AtiE aBduLLah hhi tengs atie.. baru2 belajar je.. :)

tomatokering :) said...

@cik pulau haaa.. betol3..cik pulau jgn gatal2 main hujan tau ! ;P
wee~ni katon budak2 je pon.. segan den.. ^^'

kinN~ said...

betul tu. hujan sekarang dah tak selamat. sebab tu mak marah. dorang marah sebab sayang. heeeee ;)

tomatokering :) said...

@diana yeahh ! betol tuh ! :D

tomatokering :) said...

@YUL haaa betol3.. tapi la ni bahaya la main ujan..huu

cik ayin said...

rindu nak maen ujan.. :)

AdiSuda said...

berlari bekejaran..seindah bunga d taman..^_^

JIJI YU said...

hehe..patot mak aku salu je piat aku kalo maen ujan..

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

rindu nak mandi hujan sambil cuci laman umah kat depan..
sekarang?
takuttttt..sat g demam berhari2..

adik omato..lukih la utk kak pinky 1..baju warna pink eh.. ;p
hugs~

tomatokering :) said...

@Mr.NS hahaha ! merempit ke merumput ?? :P

tomatokering :) said...

@kinN~ hihi betol3,, kita pon syg mak kite kan? P

tomatokering :) said...

@cik ayin jom main ujan !! :D

tomatokering :) said...

@AdiSuda hahaha ! auwwww :P

sumaiyah mokhtar said...

heeee sysss penah kena rotan tk? ;)

sumaiyah mokhtar said...

heeee sysss penah kena rotan tk? ;)

chuu said...

wiii., dolu2 time skola best jek kalau ujan.,
nek beskal wat willie weeee ^0^

d_LA said...

betol tu, dulu best kalo hjn leh main2..skang jgn hrp la nak main hujan..

ScarletRooF said...

dolu-dolu..

memang hangkut semua sepupu

Main hujan secara berjemaah

Perrgghhh...

Terbaik la zaman tu

Sekarang, langit gelap jer pon, dah tak brani nak kuar..huhu

mE said...

dorang kata rambut gugur terkena hujan sekarang.betul ke?

sakit kepala.

tomatokering :) said...

@JIJI YU haha ! kesian giler kena piat ! ;P

tomatokering :) said...

@♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ hihi,, laa mama.. tak reti.. :(

tomatokering :) said...

@sumaiyah mokhtar rotan ? ouh tidak ! ceq budak baik ! haha :P

tomatokering :) said...

@chuu haha ! wilie punye sedap skli terbalik daa... :P

tomatokering :) said...

@d_LA betol3..abeh tinge kena pulas.. :P

tomatokering :) said...

@ScarletRooF taw xpek..tak pasal2 kena panah petir plak nnti..hu --'

MiaDiera said...

dah lama tak mandi hujan,err rindu plak zaman berlari berkejaran dalam hujan dulu,ngee

atiqa :) said...

zaman 1975 ? feeewit :P berapa umur Tomato sekarang ? :P

hanisa sabrina said...

haa. cantik apa org lidi punn .comel :D

sekarang hujan bahaya la ,ph value dia sedikit acidic.hee

JuanYuan said...

lama dah xmandi hujan ramai2 ngn member :(

tomatokering :) said...

@MiaDiera haha tau takpek.. rindu sgt..jom mndi ujan ! ;P

tomatokering :) said...

@atiqa :) haha ! ceq muda g.. tgk muka la..hihik :P

tomatokering :) said...

@hanisa sabrina tp nisa pnya lg comel ! ^^'

yupp betol tuh !

tomatokering :) said...

@JuanYuan jom mandi ujan juan ! haha XD

kay_are said...

best lagi men banjir dari men hujan.. men hujan best time skola ngan kawan2 r.. ^^

nadiemsharmz said...

blik clas tadi dah main ujan...pening kpala kejap..huhu...tp syok weh!..hehhe...cam kanak2 riang lak rase...

Raji berkata said...

hohoho tu lah psl hujan panas lah hujan acid lah mcm2 jenis hujan skang nih =.=
xboleh nk buat mcm cter bollywood menari2 dlm ujan dh

aniswany said...

wuuuu ...rendu nak men ujan ngn adek badek sepupu sepapat ...pastu kena rotan ngn atok...renduuuu

Sharienz Sz said...

dulu masa kecik suka men hujan :)
best jer men hujan :)
demam x pula lg sihat haha

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

oh kalau main hujan memang best sangat sangat...
OE pun suka main hujan dulu...
sekarang dah besar, ibu OE tak marah pun, OE sendiri yang tak nak main hujan...
kalau termain hujan pun sebab dah tak berapa nak betul sangat waktu tu... terutama kalau kena goda dengan adik OE...
hehhe...
(n_n)

yan_n.i.m said...

aah kan.! daa lame xmandi hujan.! sonok.! :)

fyna said...

da x bley maen ujan da skrg nih...
huhuhu...

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

betul tu dear!! kat trg ni kan musim hujan..dah 3 minggu hujan ni..sampaikan kat klinik sana berduyun2 org mai check..sbb demam, batuk dan selsema..!! adehss

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

sarah mohamad said...

hahaha. sekarang kalau nampak aje bebudak main hujan, orang mesti kata " makbapak budak ni tak marah ke?" hihi

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome