5.06.2011

surat cinta hadiah untuk mama :')



MAMA , 



mama , 15 jun 1990 mama lahirkan iqa :


iqa tahu mama sakit masa lahirkan iqa .
mama dah lahirkan anak yang perempuan yang comel sangat . *perasan sat :P
iqa sempat minum susu mama sekejap je sebab mama kena bedah , ada nanah .
kesan pon ada lagi sampai sekarang .
walaupun sekejap je , iqa tahu rasa susu tu mesti sedap lebih dari rasa susu tepung .


tengok comel giler kan ! :P


mama , masa iqa kecik kecik :


mama suap iqa makan .
mama mandikan iqa .
mama pakaikan baju iqa .
mama buatkan susu iqa .
mama basuhkan berak kencing iqa .
mama bawak iqa jalan jalan .
mama dodoikan iqa tidur .


mama , masa iqa dah besar sikit :


mama hantar iqa pergi sekolah .
mama hantar iqa pergi mengaji .
mama hantar iqa pergi tuisyen biar iqa pandai .
mama marah iqa kalau iqa malas solat .
 mama bagi iqa duit belanja untuk sekolah .
iqa tak minum susu tepung dah sebab tak sedap . :P


 see . dari kecik camwhore . jangan salahkan ibu mengandung . tapi salahkan gaya posing  korek idong tak senonoh . -.-'


mama , sekarang iqa dah besar : 

iqa dah cantek . *perasan giler -.-'
 iqa dah habis pon belajar .
 iqa dapatkan pointer yang tinggi untuk mama abah .
iqa belajar untuk mama abah .
hasil didikan dan jagaan mama abah iqa jadi pandai .
kadang kadang iqa malas , tapi iqa buat semua untuk mama abah .
mama abah bagi duit lagi untuk iqa walapun iqa dah besar .
iqa tolong mama pulak iron baju pergi sekolah .
iqa pulak buat kerja rumah .
tapi semua tu tak cukup untuk balas jasa mama .


sekarang :

mama dah besarkan iqa .
iqa taknak jadik malas malas .
mama masih tanggung iqa .
 iqa nak sambung belajar .
iqa nak kerja .
iqa takde pape nak bagi sekarang .
walaupun iqa takde pape nak bagi , tapi iqa sayang mama .
mungkin iqa takde duit nak belikan hadiah mahalmahal , nak makan kat hotel mahalmahal .
iqa cuma ada hati je untuk bagi pada mama .
iqa sayang mama .


terima kaseh lahirkan anak yang ayu dan comel ye mama . :P


iqa akan kuatkan semangat untuk terus hidup . iqa nak jadik seorang anak yang taat . mungkin iqa pernah kecik kan hati mama , tapi percayalah , iqa takde niat untuk buat mama menangis . mungkin kadangkadang iqa malas bila mama suruh , iqa mintak maaf . iqa banyak dosa pada mama . iqa mintak maaf sangat mama . iqa sayang mama .

iqa tak tahu apa nak jadik masa akan datang . iqa tak tahu kalau iqa boleh hidup tanpa mama abah nanti . iqa cuba nak jadik yang terbaik . iqa nak balas semua jasa . iqa nak berikan semua yang iqa ada untuk mama abah . sekarang mungkin iqa takde pape , tapi satu hari nanti insyaallah .

iqa selalu doakan mama , abah , dan semua semoga keluarga kita menjadi keluarga yang bahagia , dirahmati ALLAH , diberkati ALLAH . mama doakan kejayaan kitorang semua juga ye . ^^

mama , iqa tak tahu nak luahkan perasaan iqa . tapi ni lah yang terbuku kat hati iqa . mama ampunkan segala dosa dosa iqa sebelum dan selepas ni ye . selagi iqa masih bernyawa dan bernafas , iqa akan jaga mama . mama selalu pesan syurga bawah telapak kaki ibu kan ? lepasni iqa urut kaki mama ye . ^^

mama , iqa dah besar . iqa dah 21 sekarang . iqa pon bakal jadik ibu . hihi , lama betul mama jaga iqa . layan kerenah iqa dengan dorang semua . kejap je masa berlalu . terlalu banyak pengorbanan yang mama dah bagi . sekarang sampai bilabila , masa untuk iqa jaga mama pulak . ^^

gambo lame . adehh kena amek gambo bebanyak nih . pasni kite amek gambo bebanyak ek mama ? ^^


mama , sayanggg mama sangatsangat !
iqa tahu mama baca , sebab iqa post kat wall mama . hihi ^^
SELAMAT HARI IBU , mama !
mmmuahhh ! 
*ni je ade hadiah untuk mama :)




27 comments:

iwan_dextrous said...

nice story..hihihi

nadiemsharmz said...

slamat hari ibu utk mama iqa n ibu2 d dunia n utk umi jugak..aharks!

♥yaya budak suka embun♥ said...

waaaa..nk blk umah T______T

a n a . i z z t y said...

hehehe..kelakar....tapi sangat nice..
selamat hari ibu buat mama iqa... :)

*waaaaa...lama x jenguk blog iqa nie....rinduuuu T.T *

Aisya J said...

awww comelnyaaa! :)) selamat hari ibu untuk sume ibu! hihi

gigiAriEma said...

terharu gigi bacanye..hukhukhuk..

Nor Azlan Mat Isa said...

tomeii!!!!!!!!!!!

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

eppy mama day utk smua mama di dunia ni ;)

dia dah lahirkan anak yg comel mcm adik omato ku..hehehe..
adik, kecik2 kamu dh pandai posing huhu

jaya jr said...

ajak makan besor laa malam ni..huhu

JIJI YU said...

mama..kena kawinkan iqa cepat2..

Deeba Debab said...

nice entry :)

Far8 budak baik said...

sumpah sedih kot cerita kau ni..
hahaha..comel lah sgt =p
hepi mother day gakk hehe

nadzli azlan said...

sanga comel ;) suke suke suke !

Fyqa said...

slmat hari ibu :')

EpoLღsiKunang2 said...

Sayang mama jugak.. huhu ;p

alexa yussida said...

happy mothers day to mama iqa aka tomat (russian pnggil tomato tomat je ) :D

Pakcu said...

hai mama...errr

Nashays said...

hepi mothers day

sarah mohamad said...

comeeeel je cik tomato time kekecik dulu. hiks

Mr.NS said...

selamat hari mama utk mama tomato...

selipar biru said...

happy mother's day yaa cik tomato =)

kirani+mia said...

hepy jgk..:)

kay_are said...

ntah bape kali die puji diri sendiri dalam entri ni saye pun xtau.. ape pun betul sangat tu, kne r balas jase ibu dan bape kite.. =)

mushroom said...

sweeetttt sangaat taw :D

Puteri Iqa Izyan said...

jadi ank yang baik ye iqa ^_^

eyh. sy pun iqa jugak. muahahaha

J.Syazwana said...

rajennye bagi tips
:P

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Apekah nie yang TERABEKKK untuk cintabungablogspot?? Tolong bg pendapat & kate² semangat pleaseeeee :(

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome