5.16.2011

aku ingin berubah :')




assalamualaikum semua :)


wahai ALLAH kau yang satu . engkau yang mempunyai segala-galanya . aku memohon pada-MU , berilah keampunan kepada kami . sesungguhnya kami tidak terlepas dari kejahatan dan dosa ya ALLAH . engkau berikanlah peunjuk kepada kami ya ALLAH . sesungguhnya kami sebagai insan yang lemah disisi-MU hanya mahu berubah . engkau terangkanlah hati kami ya ALLAH supaya dapat menerima hidayah-MU . 






















ya ALLAH , aku sedang berusaha melaksanakan segala tuntutan-MU . aku tidak mahu terlepas satu pun ya ALLAH . betapa hinanya aku telah banyak yang telah aku tinggalkan dan telah banyak aku lewatkan . kau jauhkanlah segala godaan syaitan daripada ku . kau berikanlah petunjuk dan hidayah-MU . kau berikanlah ketabahan untuk ku ya ALLAH . 

ya ALLAH , aku akan cuba bersungguh-sungguh dalam melaksanakan segala tuntutan-MU . mungkin selama ni aku telah lalai dan leka . terlalu banyak perkara keduniaan yang telah aku fikirkan ya ALLAH jika hendak dibandingkan dengan perkara akhirat nanti . astaghfirullahalazim3X . 

ya RAHMAN ya RAHIM ya RABBI , hanya pada-MU ya ALLAH aku berharap . aku tahu kau telah menciptakan sesuatu yang terbaik untuk ku ya ALLAH . hanya pada-MU tempat ku bermohon dan meminta perlindungan daripada syaitan yang sentiasa mengganggu dan  menyesatkan ku ya ALLAH . . .


perubahan mesti dilakukan bermula dari dalam hati . terlalu banyak yang perlu diubah . tapi , menjaga solat merupakan keutamaan dari segala hal kerana dari solat yang sempurna dapat menjauhkan kita dari segala maksiat . kau peliharalah kami ya ALLAH agar kami bakal mendapat tempat di syurga-MU . insyaallah . :)

semoga sedikit perubahan membawa perubahan yang besar dalam hidup . aminn .



untuk yang nak join , jom . insyaallah sama sama berkongsi perubahan masing masing . :)



picit taw ! ^^




mekasheh ye . jangan lupa datang lagi tau . :)
selamat hari cekgu ! ^^





33 comments:

EYFAalias said...

AMIN AMIN :) nice entry . Menjaga solat yang paling penting. Solat tiang agama :)

http://eyfaaliasstory.blogspot.com/2011/05/ga-header-template-blogspot.html

Bella Bell said...

wahhh....serius nice! insyaALLAH..sama2 la kita berubah..sama2 la kita muhasabah diri kita...semoga kita dapat jadi yang terbaik..aminnnn~~~

^__^v

cik heroin said...

alhamdulillah, meh sama2 kita berubah ke arah kebaikan ^^,

perrydaus90 said...

alhamdullilah...

Lieyda said...

comel entry ni.suka2

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

aminnnnn..sweet la adik omato ;)

all da best jg ye..

el-janna said...

nice:) nk join jgk..

JIJI YU said...

semoga kau diberi kekuatan...

sarah mohamad said...

peringatan kepada saya jugak :) cantik header baru. hiks

Wani said...

solat tu tiang ugama :))

Deeba Debab said...

NICE ENTRY :)

najihah sahami said...

perubahan perlu bermula dalam hati kita. pastu tetapkan dengan iman. semoga semuanya istiqamah~

AIN SYAFIQA AZMI said...

nice en3 =)

J.Syazwana said...

:')

nuruashia said...

hope cik tomat akan berubah eheheh...berubah sebelum terlambat ehehhe.. tq sebab ingtkan nuru juga..sme2 kite berubah yee :)

AiDa AzRyN said...

selamat hari cikgu! ;)

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

aku tak tahu nak cakap apa..tapi entri ni menyentuh hati aku...

goodluck =)

De'din said...

amin !

jom bersama2 berubah !

Solihin Zubir said...

Alhamdulillah... semoga niat utk anda berubah tu berjaya dilaksanakan..

gudluck ok..
jgn tinggal semayang dh ye.. ;-p

nadiemsharmz said...

sedang usaha utk sntiasa solat d awal waktu...insyallah

MiaDiera said...

amin:))

mia pun sedang berusaha untuk berubah:)

Nurul Ain Sakimon said...

Aminn...... insyallah awk akn mendapat perlindungan allah swt.

BENA said...

Aminnnnn . same2 lah kite ingat beringat kan tomato ! heeee :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Amin.. perubahan tak perlu drastik memadai melakukan sedikit demi sedikit & sebatikan dlm diri Insyaallah hasilnya membawa kebaikan

yusmahunny- said...

contest yg menarik la =)

EpoLįƒ¦siKunang2 said...

Alhamdulillah.. sejuk rasa hati. ;p

izzysabki said...

teruskan tomato kering!usahamu akn diberi ganjaran yg besar disisiNya...
terus berusaha!!

Cik Asma BLuppy said...

yg buruk jadikan sempadan, yg baik jadikan teladan^^

FarhanahAdzlan said...

suka baca entry ni..hope kita sama2 dpat merubah demi mndpatkan keredhaan Allah..:)

SpEak But No vOiCe said...

alhamdulillah, meh sama2 kita berubah ke arah kebaikan (^_^)

blogwalking disini----> feel free to drop by my blog..=)

sakuradila said...

amboihhhhh aktifnye la kawan aku nihh :P

rebecca melessa said...

cheq baru nak like bole ?seyes suka!azam kita sama! :)

Muslimah Optimis said...

alhamdulillah.. suka tengok doodle2 tu..kiut sangat..

jagalah solat kita, kelak Allah pelihara kita..ameen

terima kasih sudi join..sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

 
Fully Design By Izza sakura | For SIMATAFANDA2013 ©| Best View: Google Chrome